Na radnici městské části Brno-střed se 31. ledna 2018 konala diskuze k projektu Tramvaj Plotní, který už za několik týdnů začne omezovat dopravu v Brně. Projekt a související dopravní omezení představil náměstek primátora města Brna Richard Mrázek, generální ředitel DPMB Miloš Havránek, provozní ředitel DPMB Jan Seitl i zástupci projektanta a zhotovitelského sdružení.
Tématem dvouhodinové diskuze byla především první etapa tohoto rozsáhlého projektu, kvůli které bude v následujících měsících uzavřena ulice Dornych. Lidé se tak seznámili s navrhovanými objízdnými trasami i navrhovanou náhradní dopravou. Detaily těchto opatření se nyní upřesňují.
Práce na Dornychu začnou v průběhu února, pokud tomu nebudou bránit extrémní výkyvy počasí. Nejprve se budou dělat průzkumné vrty, které řidiče omezí minimálně, nebo vůbec.
„Uzavírka Dornychu od ulice Svatopetrská po křižovatku s ulicí Zvonařka je naplánována od 12. března. Od té doby bude tato lokalita průjezdná jen po ulici Plotní, průjezd zde bude zachován jedním pruhem v každém směru. Dočasné značení se bude postupně přizpůsobovat průběhu stavby,“ uvedl náměstek primátora pro oblast investic Richard Mrázek.
Po Dornychu nebudou jezdit ani tramvaje, do Komárova pojede náhradní doprava.
„O podrobných výlukových opatřeních budeme informovat prostřednictvím všech informačních kanálů Dopravního podniku města Brna, počítáme také s nasazením informátorů na přestupní uzly,“ popsal generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Tramvaje nahradí provizorní autobusová linka x12, doprava se rozloží i mezi další spoje, které budou vedeny ulicí Masnou. Navrženou podobu náhradní dopravy popisuje informační leták DPMB.
Upozornění na dopravní omezení budou nejen v centru města, ale i na příjezdech do Brna z dálnic D1 a D2. Objízdné trasy jsou například Heršpickou, Černovickou či Masnou.
„Návrhy objízdných tras nyní projednáváme s policií a příslušnými úřady,“ upřesnil Petr Ošmera ze společnosti Znakom, která připravuje projekt dopravního značení. Jakmile bude známá definitivní verze, budou tato omezení zveřejňována včetně délky jejich trvání. Návrh objízdných tras při uzavírce Dornychu.
Počítá se například s vybudováním přejezdu přes střední dělicí pás na Svatopetrské před odbočkou na Dornych. Vyznačit bude potřeba také provizorní obratiště pro autobusy na části parkoviště u křižovatky ul. Černovická a Svatopetrská. Průjezd ulicí Kalovou bude z počátku umožněn jednosměrně ze Svatopetrské k Masné. Většinu stavby však bude Kalová přístupná jen z Masné.
„Na Dornychu se bude pracovat více než rok na kompletní rekonstrukci všech inženýrských sítí a stavbě nové silnice, která bude mít dva pruhy v každém směru. Počítáme s rozdělením staveniště na čtyři úseky, v každém z nich bude samostatná skupina dělníků s technikou,“ popsal stavbyvedoucí Jan Štipčák z firmy IMOS Brno.
Po dokončení přestavby Dornychu se dělníci přesunou do trojúhelníku silnic kolem domu Dorn a na Plotní, kde bude stavba pokračovat. Dornych bude v té chvíli již průjezdný. Celá přestavba této oblasti potrvá podle smlouvy 2,5 roku.
V následujících měsících budou informace postupně aktualizovány podle průběhu stavby. „V dalších etapách stavby počítáme také s dalšími podobnými debatami, kde bude příležitost zeptat se na podrobnosti stavby,“ doplnil náměstek primátora Richard Mrázek.
Tato aktualita se vztahuje k uzavírce:
Tramvaj Plotní