Na kontě má na 500 urbanistických projektů v Severní Americe, Evropě, Asii a na Blízkém východě. Dnes spolupracuje uznávaný americký architekt Mark Johnson s kanceláří Burian-Křivinka na studii takzvaného Jižního centra – nové čtvrti, která má vzniknout kolem Našeho nového nádru. Přesun nádraží podle něj přinese Brnu nový impulz k rozvoji.
Málokdo je povolanější pronést takovou větu než právě Johnson. Zkušenosti čerpá mimo jiné i z amerického Denveru, kde pomáhal městu vypořádat se se starou průmyslovou čtvrtí oddělenou od centra železnicí. „Bývalo běžné, že města měla nádraží a za nimi mnoho další železniční infrastruktury a různých dep, která už nejsou tolik využívána. I v Denveru měli centrum města, vedle něj koleje a potom zemi nikoho,“ vysvětluje Johnson, který v Denveru vede společnost CIVITAS zaměřující se na krajinnou architekturu a urbanistiku.
Důležité je podle Johnsona mluvit o budoucnosti města po přesunu nádraží. „Svět prochází velkými změnami, máme tu nové technologie, byznys související s logistikou, coworking a mnoho dalších impulzů, které zde dosud nebyly. Pro Brno je důležité, aby se rozhodlo, jakou cestu v této nové ekonomice zvolí. A s touto myšlenkou je potřeba budovat nejen novou čtvrť, ale i fungující infrastrukturu,“ doplňuje urbanista.
Právě systém ulic, parků, cyklostezek, veřejných prostranství, silnic a tramvajových tratí by měl zarámovat rozvoj čtvrti kolem nového nádru. „V tomto rámci se bude čtvrť rozvíjet dům po domu, blok po bloku. Rozhodně nečekejte, než se otevře nové nádraží. Využijte času do té doby,“ nabádá Johnson a vyvrací obavy ze změn tramvajových a autobusových linek kvůli novému nádru u řeky. „Nenavrhujeme přece město, aby fungovaly autobusy a tramvaje. Je to opačně. Tramvaje a autobusy jsou tu proto, aby fungovalo město,“ uzavírá architekt.
Zdroj: https://europointbrno.cz/nove-nadrazi-prinese-rozvoj-mluvte-o-tom-kam-ma-brno-smerovat/)