Tramvaj do Staré Líšně

Líšeň
Obyvatelé Staré Líšně získají přímé spojení do centra města. A čtvrť se díky tomu bude moct dál rozvíjet.

 

Jedno lidové moudro praví, že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. V Brně by se přitom mohlo říkat – nepostavíš dvakrát novou čtvrť, aniž bys k ní přivedl tramvaj. Proto plánujeme znovu zprovoznit trať ze Stránské skály na Holzovu ulici. Líšeň díky tomu získá další tramvajové spojení s centrem města a případná nová výstavba mezi přírodní rezervací a stávající městskou částí nezůstane bez dopravní obsluhy, jako se to stalo v Bystrci na Kamechách.

Tramvaj zde byla v provozu už začátkem 20. století a fungovala až do šedesátých let. Rozvoj městské infrastruktury si ale žádá své a znovuobnovená trať má ambici stát se moderním dopravním spojením, srovnatelným s podobnými v zahraničí. Povede od konečné u Stránské skály do areálu Technického muzea na Holzově, kde budou moci lidé přesednout na autobusy. A je docela možné, že se v budoucnu díky plánované výstavbě terminálu a parkoviště P+R u kruhového objezdu na Bedřichovické stane opravdu významným spojením pro příměstské cestující.

Na trase jsou prozatím naplánovány dvě zastávky – Drčkova a „U Proluky“. Počítáme ale i s dalším rozvojem lokality, a pokud vyrostou do budoucna nové domy na trase mezi Stránskou skálou a Drčkovou, postavíme k nim i nové zastávky.

 

Co vám to přinese?

  • Čím víc tramvají, tím líp. Cestující ze staré Líšně získají další možnost, jak se pohodlně a rychle dostat městskou hromadnou dopravou do centra města.
  • Pozemky mezi Líšní a Stránskou skálou vedeme v územním plánu jako rozvojové. V budoucnu se na nich počítá s další výstavbou. Chceme proto s předstihem pro lokalitu zajistit dopravu s dostatečnou kapacitou.
  • Když už budeme v tom, zrekonstruujeme i 1,2 kilometry dlouhou navazující tramvajovou trať od Stránské skály až po odbočku u ulice Ostravské. Po nových kolejích to bude tramvajím méně drncat, a tím pádem budou tišší. A navíc, celá tramvajová trať bude bezbariérová.

Kolik to bude stát?

  • Znovuzprovoznění tramvajové trati ze Stránské skály do Líšně vyjde na přibližně 400 milionů korun.

Kdy bude hotovo?

Pokud vše půjde podle plánu, mohli by se první cestující svézt tramvají do Líšně v roce 2023.

Další strategické projekty

Atletický stadion Kampus

Brněnští sportovci budou moci trénovat v nové hale v Bohunicích, která splní náročná kritéria mezinárodní atletické federace.

Detail projektu

Bytová výstavba v lokalitě Kamenný vrch II

Lokalita Kamenný vrch II je jednou ze základních rozvojových lokalit bydlení města Brna a plány na její zástavbu sahají již do roku 1989.

Detail projektu

Dopravní Terminál Starý Lískovec

U železniční trati ve Starém Lískovci vyroste nová stanice, na kterou navážeme přestupní terminál městské hromadné dopravy.

Detail projektu

Dostavba kanalizace v Brně II

Brno se rozrůstá a s ním musí růst i jeho kanalizační síť – rozšiřovat ji budeme v Bosonohách, Líšni, Obřanech, Tuřanech a na Brně-jihu.

Detail projektu