Trolejbusová

trať

na Jírovu

Trolejbusová trať na Jírovu

DopravaLíšeň
Bez přestupů a jednodušeji budou lidé cestovat i do Líšně, trolejbusy dojedou až na Jírovu.

 

Vysednout z trolejbusu, přestoupit na autobus nebo tramvaj a teprve poté dojet až na Jírovu? Přestupování zmáhá a navíc je zdlouhavé. Věděli jste, že původně byla smyčka ve spodní části Novolíšeňské zamýšlena jako provizorní? Začala fungovat už v roce 1988 a jezdily na ní trolejbusy ze Staré Ohrady a Vinohrad. Plánovaná dostavba trati na Jírovou se ale po revoluci kvůli nedostatku peněz a jiným projektům posunula o třicet let, a tak musejí lidé stále přesedat na autobusy. Dlouho však už ne. Trolejbusy číslo 25 a 26 totiž nebudou napříště končit na smyčce Novolíšeňská, ale dojedou až „do cíle“.

Dlouhotrvající provizorium tak díky právě spuštěnému projektu skončí. Natáhneme nové trakční vedení a trolejbusy budou přes zastávky Bartákova a Rotreklova pokračovat až k Jírové. Cestování bude díky tomu pohodlnější, rychlejší a v neposlední řadě také ekologičtější. Na trase totiž využijeme hned několik nových kloubových trolejbusů, které vystřídají k ovzduší méně šetrné autobusy.

 

Co vám to přinese?

  • První výhoda je zcela očividná – bez přestupů je cesta vždycky veselejší. A také komfortnější a svižnější. Většina cestujících do a z jihovýchodní části sídliště Líšeň ušetří díky změnám drahocenné minuty, a to především při cestách ve směru na Starou Osadu.
  • Smyčka na Novolíšeňské už kapacitně nestačila a vzhledem ke svému umístění na čtyřproudové silnici ohrožovala i bezpečnost dopravy. To s dokončením trolejbusové trati přestane platit. Na Jírové navíc přibudou i nová bezbariérová nástupiště pro cestující.
  • Změny se dotknou i dalších zastávek. Počítáme s jejich přestavbou tak, aby byly plně bezbariérové.
  • I když už dnes jezdí v Líšni autobusy zejména na plyn, provoz trolejbusů bude přeci jen ještě o něco čistší.
  • Projekt pomůže rozvoji Brněnské metropolitní oblasti (více zde).

Kolik to bude stát?

Přibližně 124 milionů korun, přičemž 85 % nákladů bude pokryto díky dotaci z Operačního programu Doprava.

Kdy bude hotovo?

Na přelomu 2019/2020.

Další strategické projekty

Atletický

stadion

Kampus

Bytová

výstavba

v lokalitě

Kamenný

vrch II

Centrum pro

materiálové

využívání

odpadů