Přestupní

uzel

a lanovka

Pisárky

Přestupní uzel a lanovka Pisárky

DopravaBrno - Střed
Do bohunického kampusu z Pisárek lanovkou? To není sci-fi, ale plán, jak výrazně zlepšit jeho dostupnost.

Nemusíte se štrachat až kamsi do hor, abyste se mohli svézt lanovkou. Možná vám to bude znít jako sci-fi, ale jednou bude kabinková lanová dráha vozit lidi i z Pisárek do bohunického kampusu. U brněnského výstaviště, poblíž příjezdu z dálnice D1, totiž v budoucnu vznikne důležitý dopravní uzel, kde budou lidé z aut přesedat nejen na tramvaje, ale právě i na plánovanou lanovku s kapacitou až 2 000 cestujících za hodinu.

Lanovka je přitom jen střípek z celé skládačky. První přijde na řadu tramvajová smyčka, díky níž se nebudou muset tramvaje zajíždějící do vozovny otáčet až na Mendlově náměstí.

Následovat budou záchytná parkoviště, takzvaná Park and Ride, kde mohou lidé po příjezdu do Brna nechat své auto a dál pokračovat městskou hromadnou dopravou. První vznikne hned u výstaviště, nedaleko nového vstupu do areálu, kudy se lidé dostanou i k lanovce. Druhé parkoviště bude poblíž fakultní nemocnice – na ulici Jihlavská.

No a lanová dráha celý projekt úspěšně završí jako velké grand finále. Těšíte se na ni stejně, jako my?

Co vám to přinese?

  • Díky nové tramvajové smyčce bude Mendlák a trať kolem výstaviště o trochu klidnější. Tramvaje se otočí mimo náměstí, což bude znamenat méně hluku podél celé trasy až k pisárecké vozovně.
  • Do bohunického kampusu i k výstavišti denně míří desetitisíce lidí. Autobusy a trolejbusy jsou ve špičce často přeplněné k prasknutí. Lanovka dopravě odlehčí a všichni budou mít trochu víc prostoru a dobré nálady.
  • Více záchytných parkovišť Park and Ride mimo centrum města bude znamenat méně kolon a v neposlední řadě také čistější vzduch v celém Brně.
  • Projekt pomůže rozvoji Brněnské metropolitní oblasti (více zde).

Kolik to bude stát?

Nová tramvajová smyčka přibližně 250 milionů korun a lanová dráha zhruba 500 milionů korun.

  • Více než polovinu nákladů by ale městu mohla pokrýt dotace z některého z evropských či ministerských dotačních programů.

Kdy bude hotovo?

  • Tramvajovou smyčku bychom měli začít stavět někdy okolo roku 2021.
  • U lanové dráhy je zatím příliš brzy na odhady.

Další strategické projekty

Atletický

stadion

Kampus

Bytová

výstavba

v lokalitě

Kamenný

vrch II

Centrum pro

materiálové

využívání

odpadů